Clientul care a dat în judecată Vodafone din cauza unui iPhone X și a câștigat
Sunt puține cazurile în care giganții telecom pierd în instanță în fața clienților. Un client Vodafone, însă, a reușit să-i convingă pe judecători că are dreptate.
Povestea clientului Vodafone începe în iulie 2018, când a primit o factură de câteva sute de lei din partea operatorului. Era vorba de factura la un abonament de voce, în baza căruia fusese cumpărat și un telefon iPhone X.
Problema era că femeia nu cumpărase un astfel de telefon și nici nu făcuse un alt abonament la Vodafone. A decis să se adresese prima dată operatorului, dar a mers apoi și-n instanță pentru a-și căuta dreptatea. Așa s-a descoperit că altcineva se folosese de datele sale personale pentru a încheia abonamentul și pentru a cumpăra modelul de telefon de la Apple.
Instanța a decis că vina aparține Vodafone, notează Profit.ro.
Cum a pierdut Vodafone procesul
Clientul Vodafone susține că operatorul nu a avut grijă de datele sale și nici măcar nu a verificat dacă persoana în cauză este, într-adevăr, cine susține că este. Femeia s-a adresat Judecătoriei Sectorului 2 din București și a cerut daune morale în valoare de 10.000 de euro.
Anul trecut, ea primise o factură în valoare de aproape 500 de lei din partea Vodafone. Numai că acea factură era adresată altei persoane care a cumpărat, în numele său, un abonament de voce și un telefon iPhone X. Clientul a plătit acești bani pentru a nu-i fi întrerupt abonamentul real, dar a cerut explicații Vodafone. Cum ele n-au venit, a mers în instanță.
Vodafone a anulat în cele din urmă abonamentul încheiat în mod fraudulos și l-a sfătuit pe client să se adreseze Poliției.
Ce au spus judecătorii
Clientul le-a cerut judecătorilor să-i facă dreptate în speța cu Vodafone.
„Având în vedere obligația de a asigura securitatea datelor cu caracter personal și prejudiciul material suferit, cădea, în primul rând, în sarcina societății pârâte procedura sesizării organelor judiciare competente”, se arată în plângere.
Clientul susține că Vodafone avea obligația ca datele cu caracter personal la care are acces să fie prelucrate cu bună-credință și în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Ceea ce nu s-a întâmplat.
Deși clientul a cerut despăgubiri în valoare de 10.000 de euro, judecătorii au decis că suma e prea mare. Au dictat despăgubiri de doar 2.000 de lei.
„Pentru a reține astfel, se are în vedere vătămarea concretă adusă reclamantului, constând în starea de stres cauzată acestuia prin emiterea unei facturi care includea în sarcina sa costuri pe care nu le-a contractat, de o valoare medie, precum și faptul că durata de soluționare a sesizării reclamantului a fost de o lună, aspect necontestat de pârâtă.
Decizia judecătorilor a fost pronunțată în luna august, dar nu e definitivă. Vodafone a făcut recurs la începutul lui octombrie.